Serviciul de Telecomunicații Speciale a implementat funcționalitatea care reduce timpii de acces către serviciul de urgență 112 și oferă o mai bună fiabilitate în localizarea apelurilor de urgență

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), alături de o parte dintre operatorii publici de comunicații electronice mobile au configurat și testat VoLTEEmergencyCall. Este vorba despre cea mai nouă funcționalitate pentru apelarea numărului unic de urgență 112.

Aceasta se află în proiect pilot și urmează să fie operaționalizată la nivel național.

Informații esențiale despre VoLTEEmergencyCall

STS a anunțat, marți, că tehnologia VoLTE aduce mai multe îmbunătățiri în ceea ce privește primirea și procesarea comunicațiilor de urgență efectuate la 112 de pe telefoanelor mobile. Acestea constauu în reducerea timpilor de așteptare pentru transferul apelurilor de la cetățeni către Serviciul de urgență 112, precum și informații de localizare mai fiabile și precise.

„Pentru operaţionalizarea acestei noi facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, se arată în comunicatul STS.

Sursa citată arată că, în prezent, sunt realizate activități pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgență realizate prin VoLTE. Testele efectuate au arătat că, într-adevăr, există o scădere a timpului în care un apel de urgență ajunge în sistemul 112, dar și o îmbunătățire a informațiilor de localizare.

STS a mai menționat că VoLTEEmergencyCall va putea fi utilizat la nivel național pentru toate rețelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configurațiile specifice. Digi România și Orange sunt cele două rețele de telefonie mobilă care se află într-un stadiu avansat de configurare și testare a acestei noi facilități.

Cetățenii nu trebuie să facă acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgență 112 prin tehnologia VoLTE. Singura condiție este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu.

„Activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112. De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluţii care au fost evaluate, respectiv validate şi, nu în ultimul rând, a fost completată legislaţia naţională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM”, a mai transmis STS.

Total
0
Shares
Related Posts