Pandemia a forțat un experiment masiv de lucru la distanță. Acum vine partea grea. Urmează măsuri dure în birourile din toată lumea

A trecut un an de când Covid-19 a fost declarat pandemie și afacerile au început să se închidă. CNN Business se uită înapoi la impactul pandemiei asupra forței de muncă globale și la modul în care lucrurile s-ar fi putut schimba pentru totdeauna.

În martie 2020, companiile din SUA și-au închis brusc birourile și au instruit angajații să lucreze de acasă la nesfârșit, ca urmare a pandemiei.

La început, mulți au crezut că inchiderile vor dura câteva luni. Dar un an mai târziu, milioane de oameni încă lucrează de la distanță.

Pandemia a forțat un mare segment al forței de muncă globale să treacă printr-un experiment de muncă la distanță la o scară nemaivăzută până acum – și multe s-au schimbat în ultimele 12 luni.

Limita dintre munca noastră și viața noastră personală a devenit neclară. Lucrul la masa din bucătărie a devenit obișnuit și, pentru părinți, jonglarea școlii virtuale în timp ce încearcă să respecte termenele de muncă au devenit o provocare zilnică.

Angajatorii au fost, de asemenea, obligați să devină mai agili. Au fost nevoiți să slăbească restricțiile cu privire la locul de muncă al angajaților, să le echipeze cu instrumentele care le fac și să îi susțină atât profesional, cât și personal.

În consecință, am învățat multe lecții: întâlnirile nu sunt întotdeauna necesare, lucrul într-un schimb standard de opt ore poate să nu fie cel mai bun program pentru toată lumea, a sta la birou nu înseamnă întotdeauna că ești productiv și poate, ți-e dor de colegii tăi mai mult decât ai crezut.

Acum, că mai mulți oameni se vaccinează și copiii se întorc la școală, lucrurile par ca și cum ar putea reveni la „normal”, dar locul de muncă așa cum am știut poate fi schimbat pentru totdeauna.

Unele companii intenționează să rămână 100% la distanță post-pandemie, în timp ce altele – inclusiv companii precum Reddit și Microsoft – vor adopta o abordare hibridă, oferind lucrătorilor mai multă flexibilitate cu privire la locul de muncă, scrie CNN.

Și, desigur, unele companii vor dori ca toată lumea să revină.

Indiferent de abordare, muncitorii și angajatorii se pot aștepta să se lovească de câteva probleme în timp ce parcurg următoarea fază a acestui mare experiment de lucru.

„Multe companii au reușit să lucreze de la distanță în 2020, în mare parte pentru că toată lumea o făcea – nu exista o preferință încorporată pentru lucrătorii de birou sau stigmatizare față de lucrătorii îndepărtați”, a declarat Andrew Hewitt, analist senior la firma de cercetare de piață Forrester. “Hibridul va face ca gestionarea acestei diferențe să fie mai dificilă.”

Șocul inițial

La site-ul de revizuire a afacerilor Yelp, departamentul IT a trebuit să se străduiască să găsească aproape 3.000 de laptopuri pentru muncitori, în principal angajați în vânzări, când au trecut la munca la dinstanță în martie.

„Am avut întotdeauna laptopuri de rezervă, dar nu 3.000”, a declarat Carolyn Patterson, Chief People Officer.

Compania de software de inteligență artificială, Coveo, și-a golit birourile la începutul lunii martie 2020.

Cu peste 600 de lucrători în întreaga lume, angajații erau obișnuiți să lucreze în diferite fusuri orare și locații. Totuși, colaborarea în persoană și întâlnirile sunt o parte importantă a culturii companiei.

“Am fost o companie care avea obiceiul de a se reuni; literalmente zboară oameni din întreaga lume … să se reunească. Oamenii trebuie să interacționeze personal”, a declarat CEO Louis Tetu.

Încă de la început, compania s-a concentrat pe asigurarea faptului că angajații sunt bine echipați la biroul lor de acasă, permițând cheltuieli pentru echipamente tehnice și căști de anulare a zgomotului, precum și oferind subvenții pentru internet de mare viteză. Și nu a venit ieftin.

“Asta a însemnat că vă vom oferi cel mai bun scaun, cel mai bun ecran … care ne-a costat în șapte cifre peste noapte”, a spus Tetu.

Costul, a spus el, a meritat. „Nu poți construi o companie excelentă dacă oamenii tăi nu sunt bine.”

Dar nu doar gândirea logisticii modului de lucru de acasă a provocat angajatorii și angajații la începutul pandemiei. A fost, de asemenea, valoarea mentală și emoțională pe care a luat-o.

“Am recunoscut că angajații noștri veneau la noi pentru a îi îndruma pentru orice: pandemia, modul în care trăiau, dorind să știe ce este sigur și ce nu este sigur”, a declarat vicepreședintele executiv și șef al departamentului de politici și scopuri, Fran Katsoudas.

„A devenit foarte natural pentru noi să avem întâlniri în care am avut practicanți medicali și de sănătate mintală și discuții despre strategia de afaceri, toate în aceeași întâlnire.”

Cum planifică Google, Microsoft și alții să funcționeze după pandemie

Pentru a ajuta angajații să facă față schimbărilor și incertitudinilor pandemiei, unele companii și-au îmbunătățit beneficiile, oferind lucruri precum consiliere gratuită, indemnizații pentru îngrijirea copiilor și amenajări de birouri și zile libere crescute.

Dar când vine vorba de forța de muncă post-pandemică, munca la distanță nu va mai fi considerată un avantaj special.

„Nu mai este:„ Oferiți lucrări la distanță? ” Dar, îl oferiți cu suficient sprijin organizațional pentru a putea avea la fel de mult succes ca oamenii care lucrează la birou? ” spuse Hewitt.

El se așteaptă că aproximativ 60% dintre companii vor oferi un model de lucru hibrid, în timp ce 30% dintre companii se vor întoarce la birou și 10% vor fi complet îndepărtați.

Acum vine partea grea

În ciuda provocărilor, Hewitt spune că anul trecut a fost ușor în comparație cu ceea ce va urma.

“Ne-am jucat la distanță în modul ușor. Cu toții am făcut același lucru, toată lumea a avut acces egal la informații și promoții”, a spus Hewitt. „Va deveni mai greu în 2021 cu hibridul”.

Inegalitatea dintre lucrătorii la distanță și cei de la birou poate deveni o problemă în rândul forței de muncă hibride. Oamenii din birou primesc mai mult timp la față cu șeful, ceea ce poate duce la relații mai bune, acces sporit la informații și sarcini de top.

„A existat stigmatul [înainte de pandemie], conform căruia lucrătorii îndepărtați erau mai puțin productivi și orientați spre carieră”, a spus Hewitt.

Și companiile s-au confruntat cu permisiunea lucrătorilor îndepărtați în trecut. În 2013, Marissa Mayer, pe atunci CEO-ul Yahoo, a stârnit controverse atunci când a încheiat opțiunea de lucru de la domiciliu a companiei, invocând necesitatea unei mai bune comunicări și colaborări între angajați. IBM a chemat înapoi unii dintre lucrătorii săi la distanță în 2017.

Pregătirea managerilor cu privire la modul de încorporare în mod egal a lucrătorilor îndepărtați și personal în reuniuni și luarea deciziilor, precum și modul în care comunică este un pas critic în egalizarea forței de muncă.

La Yelp, majoritatea angajaților lucrau în birourile companiei înainte de pandemie.

Compania oferă acum majorității angajaților posibilitatea de a continua să lucreze de la distanță sau să vină la birou câteva zile pe săptămână.

“Vom fi foarte precauți ca managerii să nu se schimbe în modele pe care trebuie să le introduceți la birou pentru o întâlnire importantă, deoarece acest lucru nu este posibil dacă oamenii se îndepărtează”, a spus Patterson.

Muncitorii care se mută în zone cu un cost semnificativ mai mare sau mai mic al forței de muncă își pot vedea salariile ajustate.

Compania a creat un sistem pe trei niveluri pentru a gestiona modificările de compensare pentru lucrătorii care se mută.

„Dacă vă deplasați dintr-o locație de nivel unu în nivel de trei, veți experimenta un salariu redus, dar încă vrem să fim competitivi”, a spus Patterson.

Coveo intenționează, de asemenea, să ofere angajaților flexibilitate pentru a alege unde lucrează, dar nu intenționează să impună ca toată lumea să fie 100% îndepărtată.

“Este foarte dezumanizant”, a spus Tetu despre companiile care merg complet îndepărtate și scapă de birouri. „Cred că Slack și Zoom sunt grozave, dar nu există echivalentul adunării oamenilor și promovarea unei culturi comune”.

Așteaptă cu nerăbdare ziua în care își va reuni echipa în siguranță.

“Vom cheltui sute de mii de dolari pe bilete de avion pentru a aduce pe toți împreună. Nu există nicio îndoială. Există câștiguri și beneficii masive în ceea ce privește coeziunea.”

WFH permanent sună grozav. Dar este mai greu decât pare.

Pe măsură ce lucrurile încep să revină la normal și serviciile precum îngrijirea copilului se redeschid în mod regulat, angajatorii vor deveni probabil mai stricți cu cerințele lor de lucru la distanță, potrivit lui Hewitt.

Asta ar putea însemna ca angajatul să aibă la dispoziție îngrijirea copiilor în timpul programului de lucru sau să standardizeze un fus orar în care lucrează toată lumea.

„Cealaltă problem care vine este legată de legile fiscale”, a spus Hewitt. „Asta poate deveni complicat și complex.”

În cazul în care un angajat se mută într-o zonă în care o companie nu are deja angajați sau un birou, ar putea aduce sarcini administrative și fiscale angajatorului. Relocarea ar putea afecta și facturile fiscale ale angajaților dacă lucrează într-un stat, dar locuiesc într-un alt stat.

Biroul se micșorează

Companiile vor avea, de asemenea, probabil nevoie de mai puțin spațiu de birouri, deoarece mai mulți angajați încep să lucreze de la distanță.

Tetu se așteaptă ca compania sa să folosească aproximativ 70% din suprafața pe care a avut-o pre-pandemie.

Pentru a satisface nevoile unei forțe de muncă hibride, proiectele de birouri vor arăta, de asemenea, diferit.

Nu fiecare angajat va avea nevoie de un birou desemnat. Spațiile de colaborare vor deveni probabil o prioritate mai mare, astfel încât să se poată desfășura mai multă muncă în echipă la birou, în timp ce munca individuală se va face acasă.

Unele companii intenționează să utilizeze soluții de birou la cald, potrivit Hewitt, care permit lucrătorilor să-și rezerve un birou atunci când sunt în birou. Într-un interviu pentru podcast-ul Coronavirus: Fapte vs. Ficțiune al CNN, el a spus că unii dintre clienții Forrester caută să reducă cu 30% până la 50% din spațiul total de birouri.

De asemenea, Yelp are în vedere reducerea dimensiunii spațiului de birouri, potrivit lui Patterson.

„Pe măsură ce contractile de închirieriere vor expira, vom începe să ne reducem amprenta”, a spus ea, adăugând că spațiile de birouri ale Yelp ar putea fi reproiectate pentru a include mai puține birouri și să se concentreze mai mult pe colaborare.

Chiar și pe măsură ce mai mulți oameni se vaccinează, experții avertizează că va fi nevoie de timp pentru a reveni la orice sentiment de normalitate la locul de muncă.

„Aici va fi o coadă lungă, nu există nicio îndoială despre asta”, a spus Tetu. “Există un impact psihologic al acestui lucru care este durabil. Viața a fost zguduită destul de mult și există multiple ramificații ale acestei situații”.

Total
14
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Postări asemănătoare