Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) respinge orice măsură de plafonare asupra produselor alimentare, motivând că intervențiile de acest gen fac foarte rău piețelor pe întregul lanț alimentar.
AMRCR a mai precizat că nu a fost consultată în niciun fel cu privire la o posibilă astfel de măsură abruptă.
Marile rețele comerciale resping plafonarea adaosului la alimentele de bază
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunțat marți că toate produsele care sunt procesat în România vor avea adaosul comercial plafonat printr-o Ordonanță de Urgență.
„Vorbim de zeci de mii de produse cu adaos plafonat”, a completat acesta.
Cu toate acestea, AMRCR respinge categorice orice măsură de plafonare asupra produselor alimentare.
„Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice masură de plafonare asupra produselor alimentare, întrucât intervenţiile de acest gen fac foarte rău pieţelor pe întregul lanţ alimentar. Menţionăm că este deja în vigoare până la 31.12.2024 o OUG de plafonare a adaosului comercial la mai multe categorii de produse alimentare ce a fost prelungită de mai multe ori şi care afectează deja pieţele de mult timp”, arată AMRCR, conform news.ro.
Asociația a explicat că, până în prezent, nu a fost consultată în niciun fel în privința unei astfel de măsuri.
„Aşa cum România s-a angajat la momentul semnării Tratatului de Aderare la Uniunea Europeană, precum şi în negocierile de aderare la OCDE (Organizatia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economica), libertatea comerţului trebuie garantată, iar preţul produselor trebuie sa fie exclusiv rezultatul cererii şi ofertei, a liberei concurenţe pe piaţă, iar orice măsuri de intervenţie asupra mecanismelor economice de formare a preţurilor pentru „zeci de mii de produse alimentare”, va distorsiona grav piaţa şi va crea dezechilibre majore pe termen lung”, a mai aratat Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România.
„AMRCR va sprijini asigurarea securităţii şi rezilienţei alimentare a României, încurajarea si susţinerea producătorilor români prin încheierea de parteneriate cu aceştia, creşterea numărului locurilor de muncă din industria de retail şi este un partener corect de discuţii pentru autorităţi. Totodată, AMRCR îşi reafirmă hotărârea de a se asigura ca modul de formare a preţurilor produselor alimentare este doar rezultatul concurentei libere, a cererii şi ofertei; în acest sens, vom colabora strâns cu organizaţiile umbrelă naţionale şi europene din care facem parte şi, dacă va fi cazul, vom reacţiona prompt la nivel naţional cât şi european cu mijloacele legale pe care le avem la dispoziţie pentru apărarea libertăţii comerţului”, au precizat reprezentanţii asociaţiei.