Guvernul a aprobat, în cursul zilei de miercuri, Strategia Națională a României pentru dezvoltarea turismului 2024-2035. Aceasta are două obiective principale: crearea de locuri de muncă în comunitățile locale și creșterea ponderii turismului în economie, conform news.ro.
Guvernul a aprobat Strategia Naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2024-2035
Potrivit Executivului, documentul strategic include soluții pentru transformarea României în destinație turistică bine cunoscută și de înaltă calitate pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea patrimoniului său cultural natural și oferind servicii de calibru internațional.
„Strategia Naţională pentru Dezvoltarea Turismului din România 2025-2035 defineşte direcţiile prioritare pentru transformarea turismului într-un motor de creştere economică. Documentul programatic are, astfel, două obiective principale. Primul se referă la crearea de locuri de muncă în comunităţile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile. În completare, cel de-al doilea vizează creşterea ponderii turismului în economie, fiind necesară îmbunătăţirea accesibilităţii zonelor turistice, dar şi modernizarea infrastructurii”, precizează Guvernul.
Executivul a mai arătat că, potrivit ultimelor date furnizate de Institutul Național de Statistică, în primele 7 luni ale acestui an, numărul total de turiști care au ales să își petreacă concediile în România a fost de 7,666 de milioane, cu aproximativ 3,77% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.
În topul locurilor vizitate se află Municipiul București, urmat apoi de județele Constanța, Brașov, Cluj și Prahova, conform comunicatului.
Ce se pregătește pentru litoral
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a vorbit despre obiectivele strategice generale.
„Sunt două obiective strategice generale: cel al creşterii ponderii turismului în economie, dar şi sprijinirea creării de locuri de muncă prin dezvoltarea sustenabilă a turismului, cu mai multe obiective specifice, aş spune şi acela de atragere a turiştilor care au un buget peste medie, de creştere a numărului de nopţi petrecute în România, cu dezvoltarea tuturor tipurilor de turism în România, de la cel care este dat de sezoanele estivale pe litoral, de turismul de iarnă pentru staţiunile de schi, până la cel cultural sau cel de business, inclusiv partea aceasta de turism de eveniment”, a explicat ministrul.
Un alt obiectiv este continuarea ofertei turistice pe litoral, chiar și pe parcursul iernii, pentru organizarea de conferințe.
„Trebuie să învăţăm şi să ştim mai bine cum să ne prezentăm şi să avem continuitate, de ce nu, pe litoral şi în partea de iarnă, aducând conferinţe, spre exemplu, pe litoralul românesc sau în Bucureşti sau în alte zone ale ţării, inclusiv turismul adaptiv, cel care se referă la persoanele cu dizabilităţi”, a mai transmis Oprea.