Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că intenționează să doteze cu camere de supraveghere autostrăzile A1, A2, A3 și DN 1. Valoarea investiției se ridică la 220 de milioane de lei, fără TVA.
CNAIR vrea să pună camere de supraveghere pe A1, A2, A3 și DN 1
Camerele de supraveghere pe care vrea să le monteze CNAIR pe cele trei autostrăzi și DN 1 au scopul de a supraveghea traficul în vederea sancționării șoferilor care depășesc viteza legală, dar și pentru a fi depistate eventuale incidente.
„Avem un pachet, practic, de trei contracte care au ca obiectiv dotarea cu sisteme ITS – sisteme inteligente de transport, a autostrăzilor existente, mă refer aici la A1, A2, A3, precum şi DN 1, dotare, pe de o parte, şi modernizarea, upgrade-ul celor care sunt existente în momentul de faţă. Avem o valoare estimată pentru cele trei contracte de aproximativ 220 de milioane de lei fără TVA. Acest sistem va face parte din viitorul sistem e-SIGUR. Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care şase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor şi pentru protejarea spaţiilor de servicii. Sistemul va fi gestionat de CNAIR împreună cu Poliţia Rutieră. Informaţiile pe ce înseamnă viteze depăşite vor ajunge la Poliţia Rutieră”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, conform news.ro
Cristian Pistol a spus că printre firmele care au câștigat licitațiile se numără Vodafone și Electra.
„Avem mai multe contracte care au ca obiect camerele video. Ştiu că o licitaţie a fost câştigată de Vodafone, altă licitaţie a fost câştigată de Electra”, a afirmat Cristian Pistol.
În cadrul conferinței de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat dacă montarea acestor camere nu afectează intimitatea șoferilor, dar și cum vor face autoritățile ca sistemul de supraveghere să fie conform.
„Nu cred că se vor face lucruri neconforme, ştiu acest lucru. Nu inventăm apa caldă. Peste tot în Europa există sistem de acest tip de monitorizare. Mai ales din zona asta s-a circulat mult înspre Vest, în Ungaria, în Austria, peste tot există acest sistem. Eu am păţit-o. Îţi vine acasă amenda dacă treci de 130”, a declarat Grindeanu, adăugând că și acest sistem de camere din V estul Europei, pe lângă o reţea de autostrăzi bine puse la punct, a contribuit la un număr scăzut de accidente rutier comparativ cu România.